Gminny Ośrodek Kultury w Nieporęcie

Główna treść strony

Akcja Lato w Nieporęcie i Zegrzu

Gorąca Akcja Lato
Akcję Lato rozpoczęliśmy od spotkania z przedstawicielami Straży Gminnej i Policji. Uczestnicy zajęć dowiedzieli się jak bezpiecznie zachowywać się podczas wakacji, gdzie szukać pomocy i jak pomocy udzielić.
Sprzyjająca pogoda pozwoliła nam na zabawy ruchowe na placu zabaw, po czym wspólnie przygotowaliśmy słodkie desery, które bardzo szybko zniknęły…

Wtorek w naszej Akcji Lato poświęciliśmy zwierzętom, wraz z grupą z Filii GOK z Zegrza pojechaliśmy do warszawskiego ZOO. Na miejscu podzieliliśmy się na dwie warsztatowe grupy. Młodsi uczestnicy Akcji zostali zaproszeni do Ptaszarni, gdzie mieli okazję dowiedzieć się czym żywią się zwierzęta, jak się je karmi i jak się leczy podopiecznych zoo. Wszyscy mieli okazję dotknąć wybranych zwierząt (m.in. żółwi, papugi, węża i jaszczurek).
Starsza grupa miała zajęcia w plenerze, wraz z przewodnikiem spacerowali po zoo, dowiadując się ciekawostek o zwyczajach zwierząt. Również starsza grupa miała okazję dotknąć węża, ale nie każdy się odważył…
Pobyt w zoo zakończył się lodową ucztą.

Dobra zabawę połączyliśmy z bezpieczeństwem, dlatego środowe przedpołudnie spędziliśmy w WOPR w Zegrzu. Przemili ratownicy pracujący społecznie opowiedzieli nam o tym jak zostać ratownikiem, na czym polega ich praca oraz oprowadzili nas po swojej siedzibie. Po zbiórce, dzieci obejrzały pokój „dowodzenia” z kamerami, stacjami radiowymi i komputerami, obejrzały oraz zasiadły za sterami ratowniczych motorówek. Największą frajdę sprawiły im zawody zręcznościowe z użyciem profesjonalnego sprzętu ratowniczego.
Dziękujemy za poświęcony nam czas
Po zmaganiach nad wodą zostaliśmy zaproszeni do Filii GOK w Zegrzu, gdzie uczestnicy Akcji Lato tworzyli piękne kamienie. Różne kształty inspirowały dzieci do robienia stworków, biedronek i innych pięknych skarbów…

Czwarty dzień Akcji Lato był dla wszystkich uczestników dużym wyzwaniem, spotkaliśmy się wcześniej niż zazwyczaj, aby już rano wyruszyć do Pruszkowa. Wycieczka była długa, upał nieco męczący, ale wszystko to wynagrodziły nam cudowne miejsca, które odwiedziliśmy.
W Pruszkowie odwiedziliśmy Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Wojdy, gdzie oprócz zwiedzania z przewodnikiem, uczestnicy mieli okazję wziąć udział w warsztatach z kowalem. Uruchomienie ogromnego miecha i kucie gorącego metalu, wcale nie było łatwe, ale nasi podopieczni, jak zwykle sprostali i temu zadaniu. Osoby, które wykazały się największą wiedzą, otrzymały w nagrodę wykute podczas zajęć podkowy na szczęście (podkowy były podarowane w szczególny, niezwykły sposób, aby podczas przekazania, szczęście z nich nie uciekło…).
Po pobycie w starożytności przenieśliśmy się do współczesności i pojechaliśmy do Galerii Figur Stalowych. Przy wjeździe ujrzeliśmy ogromne góry „bezużytecznego” żelastwa, ale szybko się przekonaliśmy, że nie tylko nie jest ono bezużyteczne, ale powstają z niego przepiękne rzeźby. Powitała nas Pani Przewodnik i zaprosiła do dużej hali, gdzie już na progu „przywitał” nas uśmiechnięty Złomek. Po przejściu dalej naszym oczom ukazały się niezwykłe postanie, m.in. transformersy, minionki, Batman, Halk oraz przepiękne samochody i motocykle. Ogromną zaletą tego miejsca było to, że dzieci mogły wszystkiego dotknąć, obejrzeć a nawet wsiąść do stworzonych ze złomu mercedesów i innych samochodów. Cała galeria zamieniła się w plac zabaw dla naszych podopiecznych. Na koniec mogliśmy jeszcze spisać, jakie figury chcielibyśmy zobaczyć w przyszłości w Galerii. Być może wiele z naszych życzeń zostanie spełnionych…

W piątek oprócz typowych wakacyjnych zajęć zaproponowaliśmy uczestnikom Akcji, aby zobaczyły jak wygląda praca urzędników gminnych. Rozpoczęliśmy zajęcia od wyjścia do nieporęckiego urzędu, gdzie mogliśmy się przyjrzeć jak pracują poszczególne referaty i jakie sprawy można w nich załatwić. Dzieci zostały obdarowane materiałami promocyjnymi (m.in. otrzymały przydatne w wakacje mapki gminy i podręczne torebki na odpady)
Tego dnia odwiedziliśmy również bibliotekę, gdzie usłyszeliśmy o tym, jak duże zbiory znajdują się na półkach, jakie książki można wypożyczyć i o jakiej tematyce. Zabawiliśmy się w zgadywanie z jakich książek są postacie z pokazywanych obrazków.
Tego dnia dzieci stworzyły również piękne prace dotyczące bezpieczeństwa, które wezmą udział w konkursie plastycznym organizowanym przez Straż Gminną.