Gminny Ośrodek Kultury w Nieporęcie

Jesteś tutaj:

Główna treść strony

Akcja Lato w Nieporęcie i Zegrzu Południowym c.d.

II tydzień Akcji Lato w Nieporęcie i Zegrzu Połuniowym
Drugi tydzień Akcji Lato rozpoczęliśmy zabawami plastycznymi – dzieci stworzyły wyspy Minionków. Uczestnicy mieli również okazję wziąć udział w zajęciach ruchowo – teatralnych. Poniedziałkowe zabawy zakończyliśmy spotkaniem z OSP w Nieporęcie. Strażacy opowiedzieli o swojej pracy, pokazali sprzęt ratunkowy i gaśniczy a na koniec wszyscy uczestnicy mieli okazję zgasić… ule.

We wtorek zaproponowaliśmy uczestnikom poznanie historii naszej sąsiedniej gminy – Serocka. Z przewodnikiem spacerowaliśmy po 600-letnim mieście, dowiadując się różnych ciekawych rzeczy dotyczących mieszkańców i historii tego miejsca.
Dzieci miały też okazję odwiedzić niedawno otwarte muzeum – Izbę Pamięci i Tradycji Rybackich.
Po porcji wiedzy przyszedł czas na dużą porcję lodów i zabawy na placu wodnym.

W środę dzieci zwiedziły Stadion Legii.
Stadion Miejski im. Marszałka J. Piłsudskiego w Warszawie zrobił ogromne wrażenie na uczestnikach Akcji.
Zwiedziliśmy m.in. szatnie piłkarskie, trybuny, salę konferencyjne i pokoje VIP-ów. Mięliśmy również okazję zobaczyć trenujących piłkarzy Legii. Zrobiliśmy też zakupy w sklepie kibica.
Po zwiedzaniu na zasłużony odpoczynek poszliśmy do parku.

Czwartek w Akcji Lato odbył się pod znakiem pizzy, zumby i ulewy, która nieco zmieniła nasze plany, ale mimo to bawiliśmy się świetnie.
Pani Iza, poprowadziła skoczną zumbę. Później stworzyliśmy rysunki, na odwrocie których dzieci napisały przesłanie do uczestników kolejnej Akcji Lato – 2018. Prace zostały spakowane do kapsuły czasu , która zostanie otwarta w przyszłe wakacje. Po spaleniu tylu kalorii zasiedliśmy do wspólnego posiłku. Tym razem były to pyszne pizze. Na koniec dnia zwiedziliśmy wieżę w GOK-u, gdzie znajdują się m.in. historyczne eksponaty związane z Nieporętem.

W piątek wybraliśmy się na ryby. Byliśmy gośćmi PZW nr 30 w Białobrzegach i PZW Zegrze Południowe nr 22. Od doświadczonych wędkarzy dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat różnych gatunków ryb żyjących w naszych okolicach.
Dzieci brały udział w konkurencjach związanych z wędkowaniem oraz miały okazję łowić ryby. W tym roku padł rekord – łącznie dzieci złowiły 63 ryby. Najbardziej wprawnym wędkarzem okazał się Adrian, któremu udało się wyciągnąć z wody aż 12 sztuk. Zwycięzcy konkurencji zostali nagrodzeni, wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i zostali zaproszeni na grillowy poczęstunek. Nad wodą pieczone kiełbaski smakowały wyśmienicie.
Serdecznie dziękujemy za tak mile przyjęcie.